A Rèmin t e’ quarantatré,/ j alejèd jà cminz a bumbardè, s’un scról d bòmbi a grap,/ jà fat du ch’a ciap a ciap.
L’è suzès che tré quatre,/ agl’jè caschi se tèatre,/ j’è vnù zó t’un mumèint,/ e’ tèt, i mur e tót i sacramèint.
L’è stè un dan madurnèl,/ un tèatre di pjó bèl,/ fat da l’architètt Poletti:/ un móć d macérie e róbi räti.
Per dècid cuša fè, /u jè vlù stènt’an o zó d’ilé,/ is l’à bót zó t’un lémp,/mo per arfél u jè vlù tèimp.
L’è stè un pèrt travajèd,/ per fél cum ch’l’éra nèd,/ mo a la fèin, dai e dai,/ i l’à arfat pjó bèl che mai.
Furtuna ch’l’è ancóra ilé,/ che Rémin un putéva stè,/ sèinza e’ su bèl tèatre,/ ènc se adès u n’à quatre.
Mo e’ Galli l’è t un cuntèst,/ che va vést sa tótt e’ rèst, Castèl, Piaza, Tèatre, Fulgór:/ l’è stè pròpie un bel lavór!
Che finalmèint e’ permèt,/ da véda l’Aida e e’ Rigolèt,/ la Tosca, la Butterfly,/ si Rimnìš cuntèint che mai.
Ivano Aurelio Muratori
A Rimini nel quarantatre,/gli alleati hanno cominciato a bombardare,/ con un sacco di bombe a grappolo,/ han fatto dove prendo prendo.
È successo che tre o quattro,/ son nite sul teatro,/ son venuti giù in un momento,/ tetto, muri e tutti i sacramenti.
È stato un danno madornale,/ un teatro dei più belli,/ fatto dall’architetto Poletti:/ un mucchio di macerie e robe rotte!
Per decidere cosa fare,/ ci son voluti settant’anni o giù di lì,/ ce l’han buttato giù in un lampo,/ ma per rifarlo c’è voluto
tempo.
È stato un parto travagliato,/ per farlo com’era nato,/ ma alla fine, dài e dài,/ l’han rifatto più bello che mai.
Fortuna che è ancora lì,/ che Rimini non poteva stare,/ senza il suo bel teatro,/ anche se adesso ne ha quattro.
Ma il Galli è in un contesto,/ che va visto con tutto il resto, Castello, Piazza, Teatro, Fulgor,/ è stato proprio un bel lavoro.
Che finalmente permette,/ di vedere l’Aida e il Rigoletto,/ la Tosca, la Butterfly,/ coi Riminesi contenti che mai.